Naar de uni en eerste feestjes

11 september 2019 - Barcelona, Spanje

Ik ben onderhand al bijna een week weg en alles begint al redelijk te wennen. De afgelopen dagen ben ik naar de universiteit geweest voor incheck en introductie en heb ik al een aantal feestjes meegepakt.

7 september ging ik naar de uni om in te checken om er daar achter te komen dat de faculteit dicht is in het weekend, alle deuren waren op slot. Lekker Spaans en had dit eigenlijk wel kunnen bedenken. Toen ben ik maar een broodje gaan eten en een kopje koffie gaan drinken in een barretje naast de uni. Tussen de foto's ook een indruk van de faculteit en mn lekkere kopje koffie. Ook nog even de stad in geweest, waar er dus gewoon een HEMA is die gewoon hagelslag en kruidnoten verkoopt.

8 september, zondag, heb ik de eerste nieuwe mensen leren kennen. Dit waren geen internationals, maar gewoon Hollanders want daar stikt het hier echt van. Overal om je heen hoor je Nederlands. We zouden met een paar leuke meiden naar een poolparty gaan maar die werd afgelast vanwege het weer (ook niet altijd zonneschijn hier in Barca). Toen zijn we 's avonds maar naar een club geweest, wat echt heel erg leuk was.

Maandagochtend was het allemaal minder leuk want toen moest ik naar de uni om mijzelf in te checken (dit keer was de uni wel open). Dit ging gelukkig allemaal heel soepel en al mijn papieren waren in orde. Ik kreeg een map van de Universitat de Barcelona en voelde me een echte international (ondanks dat ook hier alleen maar Nederlands om mij heen werd gesproken).

Dinsdag eerste dag van de uni, een introductiedag waarbij wat informatie werd gegeven over de uni. Er kwam ook een politieagent vertellen dat de stad echt wel veilig is, maarrrr je wel moet oppassen voor berovingen in de metro, strand, op straat en weet ik veel waar nog meer. Ja en geen drankjes of liften aannemen van een vreemde. Op de uni kon je je opgeven voor een buddy programma, waardoor je dus een aanspreek punt hebt als je vragen hebt. Daarmee hebben we een rondleiding gedaan en toen ben ik met een paar leuke mensen gaan lunchen. Omdat iedereen woensdag vrij is (Diada Nacional de Catalunya), wilde iedereen uit en mijn huisgenoot was ook nog eens jarig. We zijn dus weer gezellig gaan stappen aan het strand. Jammer alleen dat het niet normaal hard regende, verder wel gelachen.

EB6084E7-9C72-4ACC-9618-19518366D213E3B39B9D-FCAE-4A32-9ADA-4617CCB1E87571F68E4B-BDB5-4171-B995-478C9605B3FA3F232248-5033-4D5D-B2D7-4D881ACED6B56114a9dc-fbcb-464b-a1ea-98b7213f992d