Het avontuur is begonnen

7 september 2019 - Barcelona, Spanje

Het is vandaag 7 september en ik ben gisteren aangekomen in Barcelona. Ik vloog samen met mijn huisgenoot hier in Barcelona, die ik al ken uit Rotterdam. Het afscheid nemen vond ik echt heel moeilijk, maar toen ik eenmaal door de douane was ging het snel beter. Na een twee uur durende vlucht met een voorbeeldige baby naast mij kwam ik aan in BARCELONA. We hebben een taxi genomen naar het appartement. Het appartement dat ik deel met 2 gasten ligt ongeveer naast de Arc de Triomf, mega centraal en het ziet er zooo mooi uit. Vanaf het balkonnetje kun je de Sagrada Familia zien en vanuit mijn slaapkamer ook (moet je wel eventjes uit het raam hangen). Bijgevoegd zijn foto's van mijn kamer en het uitzicht.

Ik heb rustig mijn tas(sen) uitgepakt en daarna zijn we boodschappen gaan doen, bij de supermarkt die 5 minuutjes lopen is. Daar hebben we dingen als shampoo, zout en peper, een prullenbak (die we later gewoon in het appartement vonden) en andere dingen gekocht. Dronken worden kost hier helemaal niets, want de gemiddelde fles witte wijn kost 2,50 en een literfles wodka ongeveer 5 euro (!!).

Om ons avontuur te starten zijn we uit eten geweest op het strand. Het strand is vanaf hier ongeveer een kwartiertje lopen en de route gaat door een superleuk park met allemaal muziek en fonteintjes, net central park. Natuurlijk Paella gegeten en rond een uurtje of 12 lag ik eindelijk in bed.

Vanmorgen werd ik wakker met een heel onwerkelijk gevoel, en dat werd alleen maar erger toen ik mn shutters omhoog deed. Ik schrijf dit nu aan mn bureautje in mn kamer, raam open want het is hier een heerlijke 24 graden. Op de foto zie je het uitzicht. Vandaag ga ik naar de universiteit om mijzelf in te checken, wat papieren inleveren etc. Daarna even de stad verkennen en vanmiddag ga ik naar het strand. Slecht leventje wel ;)

IMG_3065IMG_3064IMG_3063IMG_3061

1. Agnes:
    7 september 2019
    Super leuk om te lezen. Hoop dat je het lang volhoudt om te blijven schrijven. Kus