Week 2

25 september 2019 - Barcelona, Spanje

De Spanjaarden vinden het heerlijk om zichzelf redelijk wat vrije dagen te geven, en 11 september was zo'n dag. Het was Diada Nacional de Catalunya, een dag waar de mensen in Barcelona Catalonië vieren. Om 5 uur was er een kilometer lange stoet van ongeveer 800.000 mensen, en ik stond daar tussen, hele gave ervaring. 's Avonds was er een concert met allemaal Catalaanse bandjes naast ons huis bij Arc de Triomf dus daar hebben we natuurlijk een kijkje genomen. De mensen zijn hier in ieder geval een stuk nationalistischer dan in Nederland.

Ik heb ook eindelijk mijn eigen studentenpas van de uni dus hoor er nu helemaal bij ;).

Het uni leven is nu dus echt begonnen, wel maar drie dagen per week. Moet natuurlijk niet te zwaar worden hier in Barcelona. Alle lessen die ik heb zijn uiterlijk om 2 uur afgelopen, en dan is er natuurlijk tijd zat om nog de hele middag naar het strand te gaan of te gaan winkelen. Het strand is tot een uur of 7 heel lekker, daarna ga ik meestal boodschapjes doen en eten we rond 9. Ik heb zelfs al een heeel klein beetje van de stad gezien (Casa Battlo), maar daar houdt het wel op want ik ben natuurlijk wel student en geen toerist ;)

Zondag ben ik met een paar vrienden naar een festival geweest aan de rand van Barcelona. Ik had samen met mijn huisgenoten de avond van tevoren een kaartje gekocht, die nu maar 15 euro waren, om gewoon even een kijkje te nemen. Dit bleek een superleuk techno festival te zijn en hebben we de hele middag en avond doorgebracht!

Afgelopen weekend (zaterdag t/m dinsdag) vierden wij hier La Merce en ben ik een weekendje weg geweest met wat meiden van hier. Hierover een aparte post!

Met mijn Spaans gaat het ietsje beter, maar ik moet zeggen dat hier zoveel Nederlanders rondlopen dat het goed zoeken is naar Spanjaarden, sorry papa (die wil ontzettend graag dat ik terug kom en vloeiend Spaans spreek).

FestivalCasa BattloStudentenpasFestival tijdens Diada Nacional de CatalunyaDiada Nacional de CatalunyaStrand dagjes